Komentář k budoucnosti rozvozu jídel

Původně jsem reagoval na komentář k Pizzatime, ale nakonec jsem se trošku rozepsal…

Včera vyšla (asi) tisková zpráva o vstupu Slevomat Group Ventures do Pizzatime.cz. Zaregistroval jsem 3 reakce – u Michala Hardyna, u Schickelgrubera a nakonec trochu naštvanou reakci skromného kluka, který svůj příspěvek později smazal.

Miton se na vstup do tohoto byznysu připravuje pravděpodobně delší dobu, vloni spustil hodnocení restaurací hele.cz. A je to poměrně logický krok – Slevomat prodá voucher, Pizzatime vyřídí objednávku (ať booking nebo donášku), Hele to celé zrecenzuje.

Ke komentáři:

Problem pizzatime.cz je v tom, ze to vytvari lide, kteri nemaji zkusenosti z pohledu majitele delivery byznysu (jako restaurace). Dalsi slabinu celeho konceptu vidim v tom, ze pokud je podnik lokalne uspesny, tak si muze za celkem nizkou jednorazovou castku nechat udelat online delivery sam a nemusi dlouhodobe platit desatek dalsimu subjektu. Na vyznamnejsi marketingovy prinos pizzatime neverim (tj. ze pizzatime privede nove zakazniky, kteri doposud dany podnik neznali). Spis je to tak, ze pizzatime.cz obsluhuje za desatek jiz stavajici zakazniky daneho podniku, coz je pro majitele koncept dost na hovno. Ale vetsina hospodskych jsou paka, takze je dost mozne, ze to sezerou stejne tak jako zerou pro gastro byznys totalne nevyhodny Slevomat koncept.

Jeste bych dodal, ze efektivni marketing restauraci a rozvozu funguje uplne jinak nez si mysli chlapci z pizzatime a ze slevomatu.

Na druhou stranu se majitelé restaurací mohou soustředit na to, co umí – provozovat restauraci a nemusí vymýšlet návrh a vývoj systému. Prostě jen použijí funkční řešení. Navíc, až zjistí, že Pepa od naproti má taky ten pizzatime, řekne mu to pár zákazníků, přijde obchoďák s pěknou brožurkou, tak do toho půjdou taky.

Určitě tu ale existuje prostor i pro firmy, které přijdou s řešením na míru – booking systém, web, mobilní aplikace. Ale tomu bude scházet důležitá část – komunita.

Každopádně až se to rozjede, můžeme čekat, jak si brečící restauratéří stěžují, že si lidé kupují lahváče v Lidlu, od nich si nechají přivést jídlo (možná se slevou na Slevomatu), jim klesají tržby a jediný, kdo vydělává jsou zprostředkovatelé. Jako nyní brečí hoteliéři, že je slevové servery berou na hůl. Těžko se pak bude vystupovat z koloběhu pozitivních recenzí na Hele a komunity na Pizzatime. Je to stejné jako recenze eshopů ne Heurece.

Já osobně objednávání jídla po netu fandím a těším se, až si u nás na maloměstě objednám donášku z mobilní aplikace. A restauratéři? Chytří to chytnou za pačesy a ti méně zkušení zase trochu prodělají…

3 komentáře on "Komentář k budoucnosti rozvozu jídel"


  1. Já myslím že tomuhle konceptu chybí jedna záležitost – aby se mohl restauratér soustředit jen na to co dělá dobře= vaří, tak by pizzatime, nebo někdo jiný měli nabízet i ty delivery služby, protože když už si ta restaurace zajistí delivery tak už to pro ní nemá smysl, ale jako komplexní balíček „my vám zajistíme zákazníka, vy nám to jen předáte a doručíme mu to“ by to mohlo mít smysl

    Odpovědět

  2. Zajímavý rozbor a pohled, pro zákazníka je to super věc, už jsem několikrát z pizzatime objednával a to žiju v maličkém olomouci. O výhodnosti konceptu pro restaurace se dá polemizovat.

    Odpovědět

Napsat komentář: admin Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *