Před časem se Ondřej Martinek ptal na zkušenosti s registračním formulářem…
Netypicky mimo affil: nemáte někdo zkušenost / případovku / ohledně registračních formulářů / on-boardingu a vyžadování nastavení hesla od registrovaného x vygenerování hesla automaticky po registraci = menší počet políček? Díky moc! O:)
— Ondřej Martinek (@ondrejmartinek) 20. března 2019
Co je pro uživatele lepší?
- Založit si účet, potvrdit odkaz v mailu, přihlásit se a potom najít stránku, kam chtěl vložit obsah, něco si nastavit atd.
- Provést požadovanou akci a až poté potvrdit registrační mail
Z mého pohledu první cesta je odrazující, zvládnu ji. Ale to neznamená, že ji chtějí absolvovat i ostatní. Když chcete po uživatelích obsah, je lepší zvolit druhou cestu.
Představte si situaci, kdy čtete diskuzi, chcete přidat příspěvek a vidíte tohle
Stále máte chuť reagovat? Co to zkusit jinak?
Na Cestolino.cz jsme nedávno spustili novou verzi diskuzí. Původně mohl diskutovat i nepřihlášený/neregistrovaný uživatel a od toho jsme chtěli upustit. Jednak chceme, aby si lidé u nás vytvořili profil. A zároveň se chceme vyvarovat spamu a problémům s nevhodnými příspěvky, kdy si někteří lidé vyřizují účty s jinou firmou a anonymně je pomlouvají (ať oprávněně nebo ne). Touto cestou jsme spojili přidání příspěvku s registračním formulářem a jakmile ho uživatel odešle, obdrží potvrzovací mail, kde dokončí registraci, zadá si heslo a následně se příspěvek zveřejní.
Za tohle Vás nebudou mít rádi vývojáři, protože musí řešit spoustu věcí navíc (mazání nepotvrzených příspěvků, vkládání příspěvků od již registrovaných, ale nepřihlášených uživatelů atd.).
Podobně jsme to vyřešili i u hlídače akčních nabídek, který se aktivuje až po potvrzení mailu.
Na jiném projektu jsme to v minulosti řešili podobně a fungovalo to velmi dobře. Uživatel vyplnil v několika krocích údaje potřebné k použití služby, v posledním kroku svůj e-mail, který následně potvrdil a získal to, co chtěl. Důležité však je uživatele na vše upozornit a vysvětlit jim, že se od nich vyžaduje další akce.
Jak jdete naproti obsahu od uživatelů vy?